Regulamentul de organizare şi funcţionare al Consiliilor Ştiinţifice constituite pentru ariile naturale protejate care necesită structuri de administrare conform Ordinului Ministrului Mediului şi Pădurilor nr. 2535/2011.
Art. 2 – CŞ este alcătuit din preşedinte şi membri, care sunt persoane fizice cu experienţă în domeniul protecţiei şi conservării biodiversităţii/ ariilor naturale protejate şi/sau care fac dovada desfăşurării de activităţi de cercetare ştiinţifică în domeniul biodiversităţii şi ariilor naturale protejate şi/sau care fac dovada experienţei în domenii relevante pentru aria naturală protejată respectivă, în funcţie de obiectivele de conservare ale acesteia. Componenţa iniţială a CŞ este cea propusă de structura de administrare, avizată de Academia Română şi aprobată prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului. Obligatoriu, dintre membrii CŞ fac parte directorul şi biologul structurii de administrare.
Art. 3 – Preşedintele se alege prin votul direct al membrilor CŞ, din patru în patru ani şi poate fi demis prin votul a două treimi din membrii CŞ, în cazul în care nu îşi îndeplineşte atribuţiile, sau dacă le îndeplineşte în mod necorespunzător.
Art. 4 – Atribuţiile preşedintelui:
a) prezidează şedinţele de lucru ale CŞ;
b) semnează hotărârile emise de CŞ;
c) reprezintă CŞ în acţiunile oficiale la care acesta este parte;
d) urmăreşte ducerea la îndeplinire a hotărârilor CŞ şi urmăreşte informarea membrilor CŞ asupra acestora;
e) ţine permanent legătura cu structura de administrare şi sprijină activitatea acesteia.
f) în cazul egalităţii de vot, decizia finală aparţine preşedintelui CŞ
g) în cazul în care preşedintele lipseşte la o şedinţă de lucru, membrii CŞ propun un preşedinte pentru şedinţa respectivă, prin majoritatea simplă a membrilor prezenţi.
Art. 5 – Secretarul CŞ este membru al structurii de administrare şi are următoarele atribuţii: întocmeşte procesele verbale din cadrul şedinţelor de lucru, întocmeşte toate hotărârile emise de CŞ, asigură corespondenţa cu membrii CŞ între şedinţele de lucru. Secretarul nu este obligatoriu membru al CŞ.
Art. 6 – (1) Membrii CŞ au următoarele drepturi:
a) să participe la şedinţele de lucru ale CŞ;
b) să îşi exprime votul asupra tuturor subiectelor de pe ordinea de zi a şedinţelor de lucru ale CŞ;
c) să exprime puncte de vedere motivate asupra activităţii CŞ;
d) să facă propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii CŞ şi a structurii de administrare;
e) sprijină activitatea CŞ şi a structurii de administrare.
(2) Membrii CŞ nu pot realiza următoarele activităţi:
a) participarea la elaborarea studiilor de evaluare a impactului asupra mediului/studiilor de evaluare adecvată pe teritoriul ariei naturale protejate respective;
b) analizarea documentaţiilor şi participarea la vot, în cazul în care instituţia la care este angajat membrul CŞ respectiv a elaborat studiile menţionate la lit a);
c) analizarea documentaţiilor şi participarea la vot, în cazul în care un membru al CŞ este în conflict de interese, cum ar fi: are în proprietate terenuri ce sunt afectate de proiectele analizate, este beneficiar al proiectelor analizate şi alte situaţii ce pot fi considerate conflicte de interese.
(3) Membrii CŞ pot fi înlocuiţi în următoarele situaţii:
a) un membru doreşte să se retragă din propria iniţiativă;
b) un membru nu a participat la trei întâlniri de lucru consecutive, nejustificat;
c) un membru a întreprins acţiuni care contravin legislaţiei de mediu şi principiilor pe care se bazează
managementul parcului;
d) dacă realizează activităţile enumerate la alin. (2);
e) la propunerea membrilor CŞ pentru neimplicare în activitatea CŞ cu votul a două treimi din totalul membrilor CŞ.
Art. 7 – În situaţia în care un membru al CŞ se retrage sau trebuie înlocuit sau se propune un membru nou, structura de administrare înaintează noi propuneri spre aprobare, în baza avizului CŞ.
Art. 8 – CŞ evaluează modul în care sunt aplicate măsurile prevăzute în planurile de management şi prezintă, anual sau ori de câte ori este necesar, Academiei Române şi autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, rapoarte cuprinzând constatări, propuneri şi recomandări. În acest scop, CŞ are următoarele atribuţii:
a) îndrumă structura de administrare, ca autoritate ştiinţifică pe teritoriul ariei naturale protejate;
b) analizează şi avizează, după caz, solicitările adresate structurii de administrare, pentru care este necesar avizul CŞ;
c) analizează şi avizează, după caz, participarea oficială a structurii de administrare la proiecte, contracte, parteneriate sau alte forme juridice de asociere, pe plan naţional sau internaţional;
d) aduce în discuţie şi analiză, problemele sesizate de membrii CŞ;
e) ţine permanent legătura cu structura de administrare;
f) ia notă de problemele majore ale structurii de administrare şi propune soluţii pentru rezolvarea lor;
g) analizează periodic, în plen, de două ori pe an, activitatea structurii de administrare şi aprobă raportul de activitate;
h) avizează planul de lucru pentru anul următor, conform obiectivelor planului de management al ariei naturale protejate;
i) avizează măsurile care se stabilesc referitoare la eventuale probleme apărute pe teritoriul ariei natural protejate, sau probleme ridicate de diferite instituţii sau organizaţii;
j) colaborează cu Consiliul Consultativ al ariei naturale protejate;
k) sprijină structura de administrare şi participă la elaborarea planului de management, avizează planul de management şi regulamentul ariei naturale protejate;
l) emite hotărâri în baza votului exprimat de membrii CŞ în şedinţele de lucru sau între şedinţele de lucru, dacă este solicitat.
Art. 9 – Pentru ca membrii CŞ să poată decide, structura de administrare are obligaţia de a furniza direct informaţiile necesare exprimării unui punct de vedere de către membrii CŞ şi de a raporta în mod direct şi urgent membrilor acestuia orice probleme majore ivite în exerciţiul de administrare al ariei natural protejate.
Art. 10 – CŞ se întruneşte în şedinţe de lucru ordinare, de două ori pe an, semestrial, dar şi în şedinţe de lucru extraordinare, atunci când apar situaţii deosebite.
Art. 11 – CŞ poate derula şedinţa de lucru în condiţiile în care sunt prezenţi minim două treimi din membrii săi.
Art. 12 – La şedinţele de lucru pot fi invitaţi în calitate de observatori, reprezentanţi ai unor instituţii/organizaţii sau persoane fizice direct interesate de activităţile structurii de administrare şi de situaţia ariei naturale protejate, precum şi personalul structurii de administrare şi reprezentanţi ai Consiliului Consultativ al ariei naturale protejate. Participarea acestora se supune la vot înainte de începerea şedinţei de lucru.
Art. 13 – Şedinţele de lucru se convoacă de către structura de administrare, în urma consultării cu membrii CŞ asupra perioadei, locului întâlnirii, agendei de lucru şi asupra persoanelor invitate.
Art. 14 – CŞ decide astfel:
a) prin votul majorităţii simple a membrilor prezenţi;
b) prin votul a două treimi din numărul membrilor prezenţi: în cazul planurilor, proiectelor sau activităţilor cu potenţial impact semnificativ asupra ariei naturale protejate care se analizează, în cazul aprobării planului de management, precum şi în cazul aprobării raportului anual de activitate.
Art. 15 – (1) Între şedinţele de lucru, în cazul în care este nevoie de hotarârea CŞ acesta se obţine în baza acordului scris al majorităţii simple a membrilor CŞ, cu stabilirea unui termen de vot şi înştiinţarea obligatorie a tuturor membrilor.
(2) În situaţia în care nu se primeşte un răspuns în scris, în termenul stabilit se consideră neparticipare la vot.
Art. 16 – CŞ emite hotărâri cu antet, cuprinzând sigla ariei naturale protejate, semnătura preşedintelui şi secretarului CŞ sau a persoanelor delegate de aceştia, precum şi ştampila CŞ. Hotărârile se înregistrează într-un registru de intrări – ieşiri.
Art. 17 – Hotărârile luate în şedinţele de lucru ale CŞ se înaintează către structura de administrare.
Art. 18 – Cheltuielile şedinţelor de lucru, respectiv transportul, cazarea şi masa membrilor CŞ, se decontează de către structura de administrare.
Art. 19 – Consiliile Ştiinţifice pot transmite propuneri de modificare ale prezentului regulament către autoritatea publică centrală pentru protecţia mediului. Prezentul regulament se poate modifica prin aprobarea conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.
Ordinul Ministrului Mediului si Padurilor nr.2535/2011
Anexa 1
Nr.
crt.
|
Numele si prenumele
|
Specializarea
|
1
|
Jr. Elisabeta Juveloiu APM GJ Presedinte
|
Biodiversitate
|
2
|
Dr. Gheorghe Lazar Biologul Administratiei ROSCI0129 Secretar
|
Biolog
|
3
|
Dr. Victoria Tatole
|
Biologie
|
4
|
Conf. Univ.Dr.Paulina Anastasiu
|
Biologie
|
5
|
Prof. Dr. Dumitru Tirziu
|
Silvicultura
|
6
|
Conf. Dr. Ovidiu Ionescu
|
Silvicultura
|
7
|
Conf. Dr. Iulia Gheorghe
|
Biologie
|
8
|
MSc. Raluca Munteanu
|
Arhitectura si peisaje
|
9
|
Drd.Doina Cioaca
|
Ecolog
|
10
|
Dr. Ion Povara
|
Geologie
|
11
|
Anca Ungureanu APM HD
|
Biologie
|
12
|
Jr. Bogdan Gatej Directorul Administratiei ROSCI0129
|
Jurist
|
13
|
Dr. Cornel Meilescu
|
Geologie
|
Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile, in cadrul retelei ecologice europene NATURA 2000, a desemnat ca ADMINISTRATOR al sitului "Nordul Gorjului de Vest Camera de Comert si Industrie Romania - Japonia CCIRJ.
www.ccirj.ro
Splaiul Unirii nr.313, Sector 3, 030138 Bucuresti, Romania
Tel: +4021 346 7244
Fax: +4021 346 7257